מעורבות חברתית ופרשת נח

נשלח 18 באוק׳ 2012, 11:26 על ידי רסקי אסנת   [ עודכן 20 באוק׳ 2012, 20:19 ]
ביום שישי 19.10.12 התקיים טקס ראש חודש חשוון המדגיש את ערך המעורבות החברתית בבית הספר. במפגש סוגרים שבוע העלו על נס ילדי כתה ג' את  תרומת ילדי בית הספר לחברת הילדים, תוך שהם מציגים את התפקידים שהם ממלאים בכתה במסגרת "תפקיד לכל תלמיד" התלמידים והמחנכת מיטל חיברו מילים חדשות לשיר "ארץ ישראל שלי" בשם "הכתה שלי יפה ומטופחת" ושרו אותו בליווי נגינה של מיטל, רקדו תוך שהם מציגים את התפקידים וקינחו בפירמידה של ילדים.

ילדי כתה ג' בטקס ראש חודש חשון



בהמשך סיפרנו על פרשת השבוע- פרשת נח והקשר שלה לערך החודש.

נח היה איש צדיק בדורותיו - כלומר בדורו. אם היה חי בזמנו של אברהם אבינו היה נחשב לאיש פשוט. אמנם יחסית לבני האנוש שחיו בסביבתו הוא אכן היה צדיק, הוא לא גנב, הרביץ, שיקר, שבר, גנב וחטא כמו שאר בני דורו ובאמת היה איש נוח לבריות. אך מצד שני, נח שלנו גם אהב מאד שיהיה לו נוח. הוא לא יצא מגדרו למען חבריו  שחיו בתקופתו. למשל כשאלוהים סיפר לו על כך שהוא עומד להחריב את העולם, מה עשה נח? בנה תיבה. ובמהלך 120 שנות בניית התיבה לא פנה אפילו פעם אחת לאלוהים לשנות את רוע הגזירה וגם לא ניסה לשנות את שכניו ולהשפיע עליהם להיטב את דרכיהם. נח לא היה מעורב חברתית, הוא ממש לא היה טיפוס איכפתי.
כשניכנס נח לתיבה עם משפחתו והחיות,  עבר שם בעצם סידרת חינוך להתייחסות לזולת ולמעורבות חברתית. לפתע נח היה צריך לדאוג לא רק לעצמו ומשפחתו, אלא להרבה מאד יצורים חיים שהיו תלויים בו. פתאום הוא מצא את עצמו מטפל בבעלי חיים 24 שעות ביממה. את הפילים והזברות האכיל בבוקר, את האריות בצהרים, את התנשמות עם רדת ערב ואת העטלפים בלילה... נח היה צריך לתרום לסביבתו .
כשהסתיים המבול קיבל נח מהאלוהים את הציווי- צא מהתיבה!  הכוונה לצאת מהתיבה תרתי משמע - להתייחס לסביבה ולהיות מעורב חברתית.

שבת שלום!
אסנת

נוח- מתי כספי ולהקת שוקולד מנטה מסטיק



Comments